Maan pinnalla kampanjat & tulokset
Maan pinnalla – tietoa ja tarinoita Koillismaalta
Maan pinnalla kutsuu tutustumaan Koillismaahan ja kokoaa Kuusamon, Posion ja Taivalkosken alueen tarinat ja työpaikat yhdelle sivustolle. Maan pinnalla kertoo koillismaalaisesta arjesta, ihmisistä, avoimista työpaikoista, harrastuksista, koulutuksista, työpajoista, paikallisista ilmiöistä, tapahtumista, luonnosta ja tarinoista.
Tukea rekrytointiviestintään
Haluatko näkyvyyttä työpaikkailmoituksille tai ihan vain arjen elämälle? Tägää meidät päivityksiisi somessa, jaamme niitä mielellämme eteenpäin.
Jos haluat oman henkilö- tai yritystarinasi maanpinnalla.fi-sivustolle, lue lisää ja ilmoittaudu mukaan täällä.
Jaetaan yhdessä tietoa ja tarinoita Koillismaalta!
Work & Stay -hanke: Esimerkkejä kampanjoista ja tuloksista
Euroopan unionin osarahoittama
Work & Stay – kokonainen elämä Koillismaalla -hanke on Euroopan unionin osarahoittama.
Verkkosivut ja visuaalisuus
Work & Stay -hanke toteutti Maan pinnalla -verkkosivujen ja visuaalisuuden päivityksen yhteistyössä Digi- ja mainostoimisto Höyryn kanssa. Uuden visuaalisen pohjalta tilattiin lisäksi messuosasto ja jakotavaraa erilaisiin tapahtumiin.
Verkkosivuston kävijät (1.1.-30.8.2024)
- Yksittäisiä käyttäjiä 20 000
- Keskimääräinen kesto 1,07 sekuntia
- Suosituin sivu: www.maanpinnalla.fi/tyopaikat (11 000 kävijää)
Talvilomakampanja
Talvilomakampanjan kohderyhmänä olivat alueella lomailevat sekä lomaltaan kaupunkiin palaavat luontohenkiset ihmiset. Kampanja toteutettiin sekä suomeksi että englanniksi.
- Meta, Google ja AdForm
- Näyttökerrat 810 883
- Kattavuus 140 821
- Linkin klikkaukset 9 997
- Näyttömainonta Rukalla
- OCT (opportunity to contact, perustuu hissinousuihin) 6 616 348
- Ruka News -mainos
- Tavoittavuus 120 000
Oma orgaaninen ja maksettu mainonta
Hanke on toteuttanut omaa orgaanista ja maksettua mainontaa Metan kanavissa. Mainoksissa on esitelty Koillismaalle muuttaneiden tarinoita (www.maanpinnalla.fi/tarinat) sekä alueen avoimia työpaikkoja.
- Metan kanavat (1.1.-30.8.2024)
- Kattavuus 500 000
- Linkin klikkaukset 47 000
- Sisällön vuorovaikutukset 10 000
- Seuraajat (päivitetty 30.8.2024)
- Instagram 2 262
- Facebook 1 245
Vaikuttajayhteistyö, Eeva Mäkinen
Vaikuttajayhteistyö Eeva Mäkisen kanssa liittyen oman kodin rakentamiseen Kuusamoon.
- Tavoittavuus yhteensä
- Instagram ja Tiktok noin 62 000
- Tarinoiden katselu 3200
”Yhteistyö oli todella mukava ja luonteva tehdä. Idea oli hauska ja aihe luonnollisesti sellainen, jota on helppo suositella.” -Eeva Mäkinen
Vaikuttajayhteistyö, RebelWerks
Vaikuttajayhteistyö RebelWerksin kanssa, teemana Koillismaalla asuminen verrattuna isoon kaupunkiin, ”Isojalan iltapäivä Taivalkoskella.”
- Katselukerrat
- Youtube: 61 000
- TikTok: 130 000 (tykkäykset 8000, kommentit 137, tallennukset 298)
- Instagram: 112 000 (tykkäykset 3600, kommentit 33)
- Facebook: 42 000 (reaktiot 945)
- Yhteensä katselukerrat: 345 000
Work & Stay - tutkimukset ja selvitykset
Koillismaan työvoiman tarveselvitys
Kansainvälisten osaajien markkina-analyysi
Tulosesittelyn tallenne
JobBoost-hanke: Esimerkkejä kampanjoista ja tuloksista
Yhteenveto Maan pinnalla-kampanjoiden tuloksista
JobBoost-hankkeen aikana toteutettiin useita markkinointikampanjoita monikanavaisesti. Tutustu kampanjakoontiin täällä.
Orgaaninen sosiaalinen media
- Toimiva sisällöllinen konsepti
- Analytiikan seuranta ja toimenpiteiden mukauttaminen
- Pohja maksetulle mainonnalle
- Loistavat tulokset kampanjoissa
- Tuloksellinen yhteistyö markkinointitoimistojen kanssa
-
- Konseptointi & verkkosivut NTRNZ Media Oy
- Markkinointikampanjat WTF Design Oy
-
Seuraajat: Instagram 1629, Facebook 1000 (päivitetty 10.8.2023
Google-mainonta
- Jatkuvaa, muokataan säännöllisesti
- Display responsiivinen, kuvallinen mainonta sekä hakusanamainonta
- Tavoite tehdä Maan pinnalla -brändiä tunnetuksi ja ohjata google-käyttäjiä sivustolle
Tilastoja
- Google-mainonta
- Google-mainontaan käytetty 12/2021–4/2023 yhteensä 11 200 €
- Mainokset ovat kerryttäneet 5 678 681 näyttökertaa
- 51 344 mainosten linkkien klikkausta
- Yhteensä maksettuun mainontaan käytetty 27 364 €
- Sivustoanalytiikka maanpinnalla.fi
- 12/2021-5/2023
- Keskimääräinen aktivoitumisen kesto 1 min 17 s
- 27 t yksittäistä käyttäjää
- 177 t sivukatselua
Esimerkkejä kampanjoista
Arki joka vaatii asennetta/Ei nössöille-kampanja (4.-17.4.2023)
- Google-mainonta: 500 €, 404 450 näyttökertaa, 930 klikkausta
- Some-mainonta: 500 €, 152 400 näyttökertaa, 887 klikkausta
Kuusamon kaupungin rekrykamppis (4.-31.5.2023)
- Google: 127 €, 11 000 näyttökertaa, 1000 klikkausta
- Some: 400 €, 119 200 näyttökertaa, 3670 klikkausta
Esimerkkejä kampanjoista
Matkailu- ja ravintola-alan rekrykampanja (16.-30.11.2022)
- Some: 700 €, 152 830 näyttökertaa, 2650 klikkausta
Kokeile elämää Koillismaalla (23.4.-8.6.2022)
- Some: 1500 €, 270 900 näyttökertaa, 3520 klikkausta
Lanseerauskampanja (27.12.2021 – 31.1.2022)
- Google: 2100 €, 1,5 milj. näyttökertaa, 11 284 klikkausta
- Some: 1800 €, 553 000 näyttökertaa, 7090 klikkausta
Esimerkkejä vaikuttajayhteistöistä
Rihlahunting
- teemana etätyöt ja arki Koillismaalla koirien ja metsästysharrastuksen parissa
- Reels 19,6 t. toistoa (22.8.2023 mennessä)
- Yhteensä yhteistyön aikana (19.-25.11.2022) aikana reaaliajassa sisältöjä katsoi n. 30 000 tiliä
Artikkeli HS Kasvu-liitteessä
Artikkeli ”Kuusamo kasvaa tasapainossa luonnon kanssa” on ilmestynyt Helsingin Sanomien Kasvu-liitteessä 12.4.2023. Artikkeli on toteutettu yhteistyössä Kuusamon kaupungin ja Naturpoliksen hallinnoimien Hiiliviisaan biotalouden innovaatioekosysteemi -hankkeen sekä Mahdollisuuksien Pohjoinen – JobBoost Koillis-Suomi -hankkeen kanssa.