Kuusamon, Posion ja Taivalkosken yhteistä Maan pinnalla -aluemarkkinointibrändiä on kehitetty palautteiden pohjalta. Tämän myötä konsepti on muutettu ytimekkäästi Koillismaa-brändiksi, jonka alla kuntien yhteinen asukas- ja osaajamarkkinointi sekä alueen muista mahdollisuuksista kertominen jatkuu entiseen tapaan.
Brändin visuaalisuus sekä värimaailma säilyvät ennallaan ja tunnistettavana, ainoastaan logo ja markkinoinnissa käytettävät viestit päivittyvät.
Lisäksi Koillismaan markkinoinnissa käytetään jatkossa konseptia ohjaavana asenteena ”Nupit koilliseen”, joka muistuttaa Koillismaan tarjooman laajuudesta. Kun säädät suunnan ja asenteen kohdilleen, saat sen mitä kaipaat. Koillismaa on juuri sopiva: kun ymmärtää kääntää nupit koilliseen, onnellisuuskäyrä seuraa perässä.
Brändin alla tuotettava sisältö pysyy samana: Avoimet työpaikat, vinkkejä etätyöläisille, tietoa yrittäjyydestä ja opiskelusta Koillismaalla, muuttajatarinoita sekä ajankohtaiset asiat löytyvät jatkossakin osoitteesta koillismaa.com. Voit myös seurata Koillismaata Facebookissa ja Instagramissa.
Koillismaa-brändi on jatkossakin kuntien ja hankkeiden hyödynnettävissä. Myös työnantajat voivat edelleen hyödyntää kanavia työnantajamielikuvan kehittämiseen (esimerkiksi yritystarinat) sekä toimialakohtaisten kampanjoiden kautta.
Brändin kirkastus on osa Work & Stay – kokonainen elämä Koillismaalla -hanketta.
Lisätietoja:
Riikka Tuomivaara, projektipäällikkö, Work & Stay – kokonainen elämä Koillismaalla -hanke, 040 716 3684, riikka.tuomivaara@naturpolis.fi
Laura Kilpijärvi, viestintä- ja markkinointipäällikkö, Naturpolis Oy, 040 617 2958, laura.kilpijarvi@naturpolis.fi.
Maija Koskinen, viestintä- ja markkinointipäällikkö, Posion kunta, 040 8012 227, maija.koskinen@posio.fi.