• Maan pinnalla kampanjat & tulokset

Maan pinnalla – tietoa ja tarinoita Koillismaalta

Maan pinnalla kutsuu tutustumaan Koillismaahan ja kokoaa Kuusamon, Posion ja Taivalkosken alueen tarinat ja työpaikat yhdelle sivustolle. Maan pinnalla kertoo koillismaalaisesta arjesta, ihmisistä, avoimista työpaikoista, harrastuksista, koulutuksista, työpajoista, paikallisista ilmiöistä, tapahtumista, luonnosta ja tarinoista.

Tukea rekrytointiviestintään

Haluatko näkyvyyttä työpaikkailmoituksille tai ihan vain arjen elämälle? Tägää meidät päivityksiisi somessa, jaamme niitä mielellämme eteenpäin.

Jos haluat oman henkilö- tai yritystarinasi maanpinnalla.fi-sivustolle, lue lisää ja ilmoittaudu mukaan täällä.

Jaetaan yhdessä tietoa ja tarinoita Koillismaalta!


Esimerkkejä kampanjoista ja tuloksista

Esimerkkejä Mahdollisuuksien pohjoinen - JobBoost Koillis-Suomi -hankkeen rahoittamana toteutetuista kampanjoista ja niiden tuloksista.
Yhteenveto Maan pinnalla-kampanjoiden tuloksista

JobBoost-hankkeen aikana toteutettiin useita markkinointikampanjoita monikanavaisesti. Tutustu kampanjakoontiin täällä.

Orgaaninen sosiaalinen media
  • Toimiva sisällöllinen konsepti
  • Analytiikan seuranta ja toimenpiteiden mukauttaminen
  • Pohja maksetulle mainonnalle
  • Loistavat tulokset kampanjoissa
  • Tuloksellinen yhteistyö markkinointitoimistojen kanssa
      • Konseptointi & verkkosivut NTRNZ Media Oy
      • Markkinointikampanjat WTF Design Oy

Seuraajat: Instagram 1629, Facebook 1000 (päivitetty 10.8.2023

Google-mainonta
  • Jatkuvaa, muokataan säännöllisesti
  • Display responsiivinen, kuvallinen mainonta sekä hakusanamainonta
  • Tavoite tehdä Maan pinnalla -brändiä tunnetuksi ja ohjata google-käyttäjiä sivustolle
Tilastoja
  • Google-mainonta
    • Google-mainontaan käytetty 12/2021–4/2023 yhteensä 11 200 €
    • Mainokset ovat kerryttäneet 5 678 681 näyttökertaa
  • 51 344 mainosten linkkien klikkausta
  • Yhteensä maksettuun mainontaan käytetty 27 364 €
  • Sivustoanalytiikka maanpinnalla.fi
    • 12/2021-5/2023
    • Keskimääräinen aktivoitumisen kesto 1 min 17 s
    • 27 t yksittäistä käyttäjää
    • 177 t sivukatselua
Esimerkkejä kampanjoista

Arki joka vaatii asennetta/Ei nössöille-kampanja (4.-17.4.2023)

  • Google-mainonta: 500 €, 404 450 näyttökertaa, 930 klikkausta
  • Some-mainonta: 500 €, 152 400 näyttökertaa, 887 klikkausta

Kuusamon kaupungin rekrykamppis (4.-31.5.2023)

  • Google: 127 €, 11 000 näyttökertaa, 1000 klikkausta
  • Some: 400 €, 119 200 näyttökertaa, 3670 klikkausta
Esimerkkejä kampanjoista

Matkailu- ja ravintola-alan rekrykampanja (16.-30.11.2022)

  • Some: 700 €, 152 830 näyttökertaa, 2650 klikkausta

Kokeile elämää Koillismaalla (23.4.-8.6.2022)

  • Some: 1500 €, 270 900 näyttökertaa, 3520 klikkausta

Lanseerauskampanja (27.12.2021 – 31.1.2022)

  • Google: 2100 €, 1,5 milj. näyttökertaa, 11 284 klikkausta
  • Some: 1800 €, 553 000 näyttökertaa, 7090 klikkausta
Esimerkkejä vaikuttajayhteistöistä

Rihlahunting

  • teemana etätyöt ja arki Koillismaalla koirien ja metsästysharrastuksen parissa
  • Reels 19,6 t. toistoa (22.8.2023 mennessä)
  • Yhteensä yhteistyön aikana (19.-25.11.2022) aikana reaaliajassa sisältöjä katsoi n. 30 000 tiliä
Artikkeli HS Kasvu-liitteessä

Artikkeli ”Kuusamo kasvaa tasapainossa luonnon kanssa” on ilmestynyt Helsingin Sanomien Kasvu-liitteessä 12.4.2023. Artikkeli on toteutettu yhteistyössä Kuusamon kaupungin ja Naturpoliksen hallinnoimien Hiiliviisaan biotalouden innovaatioekosysteemi -hankkeen sekä Mahdollisuuksien Pohjoinen – JobBoost Koillis-Suomi -hankkeen kanssa.

HS Kasvu: Kuusamo kasvaa tasapainnossa luonnon kanssa

Maan pinnalla tutkimukset ja selvitykset

Tunnettuus- ja muuttajatutkimus

Tutkimuksen toteutti Taloustutkimus ja se on rahoitettu alueellisesta kehitysrahastosta sekä Mahdollisuuksien pohjoinen - JobBoost Koillis-Suomi -hankkeesta.
Tunnettuustutkimus

Kansainvälisen rekrytoinnin selvitystyö 2021

Varpu Rusila ja Kamilla Sultanovan selvitystyö: Mitä huomioida harkitessa kansainvälisten työntekijöiden palkkaamisessa? Selvitys on rahoitettu Mahdollisuuksien pohjoinen - JobBoost Koillis-Suomi -hankkeesta.
Kansainvälisen rekrytoinnin selvitystyö
Etätyö Eeva Mäkinen

Etätyö- ja monipaikkaisuusselvitys 2022

Lari Rusilan ja Varpu Rusilan selvitys etätyöstä ja monipaikkaisuudesta. Selvitys on rahoitettu Mahdollisuuksien pohjoinen - JobBoost Koillis-Suomi -hankkeesta.
Etätyö- ja monipaikkaisuusselvitys

Kansainvälinen rekrytointi: materiaalipaketti yrityksille ja kehittäjille 2022

Kamilla Sultanovan ja Varpu Rusilan materiaalipaketti yrityksille ja kehittäjille kansainvälisestä rekrytoinnista. Materiaalipaketti on rahoitettu Mahdollisuuksien pohjoinen - JobBoost Koillis-Suomi -hankkeesta.
Kansainvälinen rekrytointi: materiaalipaketti yrityksille ja kehittäjille

Markkinoinnin yhteenveto

Maan pinnalla markkinointikampanjoiden tulokset koko hankkeen ajalta
Tutustu raporttiin

Aluemarkkinoinnin yhteyshenkilö

Laura Kilpijärvi
Viestintä- ja markkinointipäällikkö