Maan pinnalla kampanjat & tulokset

Maan pinnalla – tietoa ja tarinoita Koillismaalta
Maan pinnalla kutsuu tutustumaan Koillismaahan ja kokoaa Kuusamon, Posion ja Taivalkosken alueen tarinat ja työpaikat yhdelle sivustolle. Maan pinnalla kertoo koillismaalaisesta arjesta, ihmisistä, avoimista työpaikoista, harrastuksista, koulutuksista, työpajoista, paikallisista ilmiöistä, tapahtumista, luonnosta ja tarinoista.
Tukea rekrytointiviestintään
Haluatko näkyvyyttä työpaikkailmoituksille tai ihan vain arjen elämälle? Tägää meidät päivityksiisi somessa, jaamme niitä mielellämme eteenpäin.
Jos haluat oman henkilö- tai yritystarinasi maanpinnalla.fi-sivustolle, lue lisää ja ilmoittaudu mukaan täällä.
Jaetaan yhdessä tietoa ja tarinoita Koillismaalta!
Esimerkkejä kampanjoista ja tuloksista
Orgaaninen sosiaalinen media

- Toimiva sisällöllinen konsepti
- Analytiikan seuranta ja toimenpiteiden mukauttaminen
- Pohja maksetulle mainonnalle
- Loistavat tulokset kampanjoissa
- Tuloksellinen yhteistyö markkinointitoimistojen kanssa
-
- Konseptointi & verkkosivut NTRNZ Media Oy
- Markkinointikampanjat WTF Design Oy
-
Seuraajat: Instagram 1629, Facebook 1000 (päivitetty 10.8.2023
Google-mainonta

- Jatkuvaa, muokataan säännöllisesti
- Display responsiivinen, kuvallinen mainonta sekä hakusanamainonta
- Tavoite tehdä Maan pinnalla -brändiä tunnetuksi ja ohjata google-käyttäjiä sivustolle
Tilastoja

- Google-mainonta
- Google-mainontaan käytetty 12/2021–4/2023 yhteensä 11 200 €
- Mainokset ovat kerryttäneet 5 678 681 näyttökertaa
- 51 344 mainosten linkkien klikkausta
- Yhteensä maksettuun mainontaan käytetty 27 364 €
- Sivustoanalytiikka maanpinnalla.fi
- 12/2021-5/2023
- Keskimääräinen aktivoitumisen kesto 1 min 17 s
- 27 t yksittäistä käyttäjää
- 177 t sivukatselua
Esimerkkejä kampanjoista

Arki joka vaatii asennetta/Ei nössöille-kampanja (4.-17.4.2023)
- Google-mainonta: 500 €, 404 450 näyttökertaa, 930 klikkausta
- Some-mainonta: 500 €, 152 400 näyttökertaa, 887 klikkausta
Kuusamon kaupungin rekrykamppis (4.-31.5.2023)
- Google: 127 €, 11 000 näyttökertaa, 1000 klikkausta
- Some: 400 €, 119 200 näyttökertaa, 3670 klikkausta
Esimerkkejä kampanjoista
Matkailu- ja ravintola-alan rekrykampanja (16.-30.11.2022)
- Some: 700 €, 152 830 näyttökertaa, 2650 klikkausta
Kokeile elämää Koillismaalla (23.4.-8.6.2022)
- Some: 1500 €, 270 900 näyttökertaa, 3520 klikkausta
Lanseerauskampanja (27.12.2021 – 31.1.2022)
- Google: 2100 €, 1,5 milj. näyttökertaa, 11 284 klikkausta
- Some: 1800 €, 553 000 näyttökertaa, 7090 klikkausta
Esimerkkejä vaikuttajayhteistöistä

Rihlahunting
- teemana etätyöt ja arki Koillismaalla koirien ja metsästysharrastuksen parissa
- Reels 19,6 t. toistoa (22.8.2023 mennessä)
- Yhteensä yhteistyön aikana (19.-25.11.2022) aikana reaaliajassa sisältöjä katsoi n. 30 000 tiliä
Artikkeli HS Kasvu-liitteessä

Artikkeli ”Kuusamo kasvaa tasapainossa luonnon kanssa” on ilmestynyt Helsingin Sanomien Kasvu-liitteessä 12.4.2023. Artikkeli on toteutettu yhteistyössä Kuusamon kaupungin ja Naturpoliksen hallinnoimien Hiiliviisaan biotalouden innovaatioekosysteemi -hankkeen sekä Mahdollisuuksien Pohjoinen – JobBoost Koillis-Suomi -hankkeen kanssa.
Maan pinnalla tutkimukset ja selvitykset

Tunnettuus- ja muuttajatutkimus

Kansainvälisen rekrytoinnin selvitystyö 2021

Etätyö- ja monipaikkaisuusselvitys 2022

Kansainvälinen rekrytointi: materiaalipaketti yrityksille ja kehittäjille 2022
Markkinoinnin yhteenveto
Aluemarkkinoinnin yhteyshenkilö
